המדריך שלנו לתאונת דרכים

אנו שמחים על הצטרפותך לחוג לקוחותינו
במטרה לייעל את השירות ולסייע לך בעת תאונת דרכים, הכנו מדריך שיקל עליך להתנהל מול הרשויות ויקדם את הטיפול במקרה באופן היעיל והנכון ביותר.
א. הנחיות התנהגות בעת התאונה
בעת תאונה ברכב, שעה שהצדדים מעט נרגשים, נעשות שגיאות רבות מצד הנהגים בלקיחת פרטים.
אנו מציעים לצרף לרישיון הרכב ולתעודת החובה חוברת זו, שתקל על איסוף הפרטים החיוניים בעת האירוע.
1. הנחיות התנהגות בעת תאונה:
א. במקרה של תאונה עם נפגעים אין להזיז את הרכב מן המקום, יש להודיע מיד למשטרה, ולפנות את הרכב רק באישורה.
ב. בשום מקרה אין להודות באשמה כל שהיא, בעל פה או בכתב, לא בפני שוטר ולא בפני אדם אחר, גם אם נדמה לך שאתה אשם.
ג. במסירת פרטים למשטרה הצמד לעובדות, אל תבנה תיאוריות או השערות.
ד. אם השוטר ממלא דוח ומגיש לחתימתך, קרא בעיון ותקן אם נדמה לך שלא דייק.
ה. מסירת הפרטים לצד השני: פרטייך האישיים. הצג תעודת ביטוח חובה ורישיון רכב ואפשר לו לרשום פרטיהם.
ו. אל תחתום לצד השני על שום מסמך.
2. פרטי הרכב השני:
מספר הרכב___________ סוג הרכב_________
שם הנהג _____________ ת.ז._____________
כתובתו ______________ מס’ טלפון_________
3. פרטים מתעודת ביטוח החובה:
שם בעל הרכב________________________
שם חברת הביטוח_____________________
מס’ הפוליסה ________________________
מס’ תעודת הביטוח ____________________
שם הסוכן___________________________
מס’ טלפון של הסוכן____________________
4. עדים לתאונה:
שם ____________________ טל______________
שם ____________________טל_______________
5. שם השוטר _______________תחנה_____________
6. פרטים על הרכב שאתה נוהג בו:
מס’ רכב _______________שם הנהג ______________תאריך התאונה_____________
שעה___________ מקום התאונה_______________
נפגעים: שם __________ שם_____________ שם_____________
ב. טיפול רפואי
חשוב מאוד שכל טיפול רפואי יתועד
1. יש להתפנות לבית החולים, אם באופן עצמאי ואם בדרך אחרת.
חשוב להגיע אל חדר המיון מיד עם התרחשות התאונה או לא יאוחר מתום שלושה ימים מקרות התאונה.
2. מעבר לביקור בחדר המיון, המסגרת המומלצת לקבל טיפול רפואי עקב פגיעה בתאונה היא קופ"ח בה הנפגע מבוטח ושם מתנהל תיקו הרפואי.
3. במקרה והנפגע זקוק לשירות רפואי שאינו כלול בסל הבריאות יש לפנות למשרדנו.
4. יש לשמור העתק מכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לתאונה סיכומי מחלה, מסמכים וטופסי חופשות מחלה שנתקבלו מרופא המשפחה, טופס ביקור בחדר המיון, הפניות לפיזיותרפיה וכד’.
5. במידה ויש פגיעות הנראות באופן ברור, יש להצטלם יחד עם עיתון של אותו יום המצביע על תאריך הצילום, מוקדם ככל שניתן.
6. קיימות מספר סיבות עיקריות בגינן חשוב לקבל טיפול רפואי:
א. לוודא כי מצב בריאותך תקין, במטרה לצמצם את הסיכויים ללקות בנכות רפואית מכל סוג שהוא, גם כזו שאינה נראית לעין.
ב. תיעוד רפואי על אופי הפגיעה משפר את גובה הפיצויים. תביעת פיצויי התאונה מאת חברת הביטוח, מתבססת באופן ישיר על המסמכים הרפואיים ותוכנם. ויתור על הבדיקה הרפואית יסייע לחברת הביטוח לטעון שלא היתה כלל פגיעה או שהיתה מזערית.
ג. חשוב להיות הגיוני בכל הנוגע לטיפול הרפואי המבוצע ולא לקבל טיפולים שאינם רלוונטיים תאונה, שכן יש סיכוי שלא יתקבל החזר על טיפולים אלה. המלצתנו היא לקבל טיפולים רפואיים כל עוד באמת הנך נדרש להם.
7. את המסמכים הרפואיים יש להעביר אלינו בהקדם.
ג. משטרה
1. יש להמציא למשרדנו אישור משטרה על תאונה. אישור המשטרה נועד כדי להסדיר את תשלום הטיפולים הרפואיים בחדר מיון, וכמובן מאפשרת הגשת תביעת פיצויים ע"י משרדנו לחברת הביטוח.
2. כשתגיע אל תחנת המשטרה יבקש ממך השוטר לצרף את המסמכים הבאים:
א. רישיון נהיגה- מקורי (כאשר מדובר בנפגע שהוא נהג הרכב)
ב. רישיון רכב- מקורי (כאשר מדובר בנפגע שהוא נהג הרכב)
ג. תעודת ביטוח חובה- מקורי (כאשר מדובר בנפגע שהוא נהג הרכב)
ד. צילום של המסמכים הרפואיים
ה. צילום תעודת זהות
3. במשטרה תתבקשו למלא טופס ובו תאריך התאונה, שעה ומקום התאונה, פרטי כלי הרכב והאנשים המעורבים בתאונה (אם פרטים אלו ידועים).
ד. מד"א
במידה והיה פינוי באמבולנס, ישלח אליך ע"י מד"א חשבון בגין הפינוי.
אין לשלם חשבון זה!
מזה זמן מתנהל מאבק בין מד"א ובין חברות הביטוח המסרבות להעביר אליהם את התשלומים הנ"ל ולכן מפנה מד"א את החשבוניות שוב ושוב, כולל התראות ללקוח.
אל לך להתרגש מכך. התשלום למד"א בגין פינויים אלה מבוצע עפ"י חוק ע"י חברת הביטוח ולכן הנפגע אינו צריך לשלם למד"א עבור הפינוי.
עם זאת, הפנה את תשומת ליבנו והעבר אלינו את החשבוניות.
ה. קבלות לתלושי שכר
חשוב מאוד לשמור את תלושי השכר שלך מלפני התאונה ואחריה.
במידה והנך עצמאי, עליך לשמור את דוחות המס שהגשת לפני התאונה ואחריה.
את הניירת עליך להעביר אלינו בהקדם.
ו. מסמכים נוספים
עליך לשמור על כל מסמך, קבלה, חשבונית וכד’ הנוגע לתאונה כגון, נסיעה לטיפולים, קניית תרופות, רכישה של עזרים רפואיים, עזרה במשק הבית (ניקיון, קניות וכד’).
במידה ואין באפשרותך לקבל חשבונית בגין עבודות משק הבית, הכן רשימה מסודרת ותעד באופן מדויק את פירוט ההוצאות ומהות כולל תאריכים, סכומים ושמו של נותן השירות. את כל הנ"ל יש להעביר באופן שוטף אל משרדנו.
ז. חוקר מטעם חברת הביטוח
המלצתנו ככלל- לא להיפגש ו/או לשוחח טלפונית עם חוקר מטעם חברת הביטוח. הפנה אותו אל משרדנו, אנחנו כבר נדאג להעביר אליו את האינפורמציה אותה הוא מבקש, אלא אם קבלת מאיתנו הנחיה אחרת.
ח. תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה
תאונת דרכים, בה נפגע אדם במהלך העבודה או בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, נחשבת עפ"י החוק כתאונת עבודה לכל דבר. הנפגע זכאי במקרה כזה לזכויות לפי חוק הביטוח הלאומי.
לתביעה זו כלפי המוסד לביטוח לאומי תקופת התיישנות קצרה של 12 חודשים מיום הפגיעה, לכן יש להגיש את כל המסמכים למוסד לביטוח לאומי בתיאום עם משרדנו בהקדם.
ט. כללי
תקופת ההתיישנות להגשת תביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים הינה 7 שנים מיום התאונה. לקטין- 7 שנים מיום הגיעו לגיל 18.
י. שיתוף פעולה
במשרדנו צוות מקצועי ומיומן, עם ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות. משרדנו מהמובילים בתחומו בארץ וייחודנו מתבטא בין היתר, במתן פתרונות כוללים ללקוחותינו הנובעים מן התאונה- פיצויים לנפגעים, ייצוג הנהגים בדיני תעבורה וטיפול בנזקי הרכב.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת למתן ייעוץ ראשוני לא מחייב וטיפול יעיל מהיר ואמין.
לשירותכם תמיד.
סעו בזהירות!
מחלקת תביעות
עו"ד שרון שושי